|
Menü |
|
| |
|
SEGÍTSETEK NEKEM ENNEK A HONLAPNAK A SZERKESZTÉSÉBEN! |
|
Sziasztok kedves Bonanzások (illetve akik szeretik Ákost, Mode-t vagy a Cure-t)!
Én ezt a lapot már igen rég csináltam egyes egyedül.Mivel azóta már jópár fordulatot vettek a mindennapjaim (munkábaállás illetve olyan programok,melyek lefoglalnak) semmi időm nem maradt a honlap frissítésére és nem szeretném,hogy a munkám illetve a honlap kárbavésszen.
Szóval keresnék olyan önkénteseket akiknek elmondom a honlapszerkesztéshez való kódot és szerkesztgetik,frissítgetik a honlaot.Pédául hozzászólásokat írnak,képeket,dalokat,szövegeket,híreket instalállnak fel!
Nem nagy ördöngöség,sőt feletébb szórakoztató feladat.
Nagyon szeretném, hogy ez a honlap életben maradjon és megbízható kezekbe szeretném átadni.
Kérlek segíts!
Kérlek segítsetek.
Ahol érdeklődhetsz: disintegration@vipmail.hu
Köszönettel:Anna | |
|
KÉPEK |
|
| |
|
ALBUMKRITIKA/Induljon a banzáj! |
|
1989-et irunk és megjelenik az első Bonanza Banzai lemez melynek cime Induljon a banzáj!Melynek minősitése a megjelenés után nem sokkal aranylemez!Egy uj zenei stilus vette kezdetét piciny oraszágunkba. | |
|
ALBUMKRITIKA/A jel |
|
A jel
A második lemez egy kicsit már profisabbra sikeredett. Érezhető is mindez a Jel című dalon, melyet mintha rendelésre komponáltak volna meg a fiúk. Az ár is bizony emelkedett egy keveset, s a viharos gyorsaságú munka hatására kerültek elő bizonyos ez első bakelitre fel nem került nóták, -Melyek ugyan nem váltak a lemez hátrányára, sőt!- Persze ez ma már nem érzékelhető, csak azokat érintette meglepetéssel, akik abban a korban szaladtak a lemezboltokba a megjelenés idején… Menczel Gábor immáron tényleg kiveszi a részét a lemezkészítés munkálataiból, s az ő munkája mindezek mellett a dalok stúdióbeli megjelenítése, tökéletes hangzás elérése.
| |
|
ALBUMKRITIKA/1984 |
|
1984
Ákosra nagy hatást gyakorolt egy szépirodalmi remekmű, melynek írója George Orwell. Mindezt dalszövegbe öltözteti, megénekli, s ezzel méginkább erősíti az együttes mellé nőtt kultuszt, a divatot. A fekete fehér, sötét árnyékos klipek a megközelíthetetlenség egyre több fiatalt vonzott maga köré. A cím ellenére mégis talán csak ezen dal szól a műről, mely a daloknak egyáltalán nem válik ám kárára! Persze nem szabad megfeledkeznünk Ridley Scott azonos című filmjéről sem, mely a Szárnyas fejvadászt ihlette. Ákos a későbbiekben is visszatér majd ihletet adó költeményekhez művekhez.
| |
|
ALBUMKRITIKA/A pillanat emlékműve |
|
A pillanat emlékműve
Az együttes negyedik stúdióalbuma. Talán egy kicsit a megszokottnál keményebb, Depeche Mode ízű dalok, sok az azonosság. Például a Monumentum hangjai egészen furcsa érzetet keltenek egy bizonyos D.M. dal meghallgatása után.
Mégis a lemezen kitűnő dalok hallhatóak, mint például a talán legszebb öngyilkos-szerelmes dal a Szakadék, vagy a Valami véget ért…
Változásra enged következtetni bennünket Ákos már nem tüsi, hanem hátrafésült haja. Ki gondolta volna akkoriban, hogy pár hónap múlva egy copfos úriember énekel nekünk?
| |
|
ALBUMKRITIKA/Elmondatott |
|
Elmondatott
Ákos újra visszatért az 1984 című könyvhöz, s most a 1o1-es szobát énekelte meg, mely konkrétabb, s kategorikusabban kifejezi mi is történt a könyvben. Egy könyv, egy film. Most is így van ez, mint a 84-nél, a film most a Berlin felett az ég. Aki nem látta még, nézze meg, vagy talán az amerikai változat is megteszi, az Angyalok városa.
A lemez hátat fordított az addig megszokott lágy szintipop hangzásnak, s minden eddigi Bonanza lemeznél kidolgozottabb, a dalszövegek is precízebbek mint valaha Ákos bármely dalszövege, s az őszinteségben sincs hiány. Az életből vett remények, élmények szólnak a korongon. A Bonanza Banzai a csúcson, mi sem bizonyítja jobban, mint a két telt házas szinte már hagyományosnak mondható BS koncert. A design is valami szokatlanra mutat. Igazán zseniális, és egyedi ötlet, hogy az ausztráliában élő világhírű festőpárost kérje fel Fábián Tibor, hogy ők készítsenek lemezborítót, s plakátot. Érdemes elvesznünk a festmény apró mondanivalóiban, piciny de sokat mondó motívumaiban is!
És újra odalincselni tekintetünket a tévé képernyőjéhez, magunkban valami ilyesmit mormolva: -De aranyos az a kicsi kis copfocska a mi Ákosunk fejecskéje mögött. És hogy lengedezik…
| |
|
ALBUMKRITIKA/Régi és Új |
|
Régi és új
A siker kiélezte az együttes tagjai között a feszültségeket. Ákos bejelenti, hogy ő márpedig szólólemezt fog készíteni, hiszen a stílust, melyet játszanak a közönség nem fogja örökké szeretni, s a hanyatlás előtt el kell kezdeni az újba kapaszkodni. Megszületik az ákos produkció, majd egy dal erejéig, a „névtelen” Techno duó, s egy a turnén is játszott dal a Sound of Wood. Ákos sikerei kis hazánkban növekednek, míg Zsolti és Gábor külhonba igyekeznek lemezt készíteni. Megismerkednek Bonna Ross kisasszonnyal, s elkészítik a Bonanza feat Bonna Ross: Positive Thinking című albumot, mely ugyan nem lett olyan sikeres mint várták, de egész Európán kapható volt! Sajnos a búcsú érezhető közelségbe került, a három naposra tervezett BS koncert kétnapos lett, s a várt érdeklődés is elmaradt bizony…
Persze ez nem látszódhatott meg, a közönség sem érezte talán. A fények még újabbak még intelligensebbek voltak, s a lemez mely öt új és öt régi nótát tartalmazott sem lett sikeres. Talán a közönség új dalokra vágyott, vagy talán a külföldi zene hazánkba való tömeges beözönlése vonta el a rajongókat, az máig is titok marad.
| |
|
ALBUMKRITIKA/Jóslat |
|
Jóslat
Az utolsó közös stúdióalbum. Ekkorra az együttes tagjai között kibékíthetetlen ellentétek alakultak ki, de az addigi (és azóta is egyedülálló) profizmus egy tökéletes véget szánt az együttesnek. A lemezen nem érezhető mindez, végre egy teljes egészt hallhattunk, új dalszövegekkel, dalokkal. A dalokat jórészt Hauber Zsolt szerezte, Menczel Gábor inkább a keveréseknél, a stúdiómunkálatoknál illetve a koncerten vett részt.
Ákos jóslata bevált, a közönség már valami másra volt kiéhezve, s ezt az ő Teste táplálta immár. Viszont érdemes elgondolkodnunk azon, hogy így alakultak volna-e a dolgok, ha a Régi és új egy tényleg teljes egészet képez, s nem áthangszerelt „felújított” dalokat…
Ákos most egy Bertold Brecht dal is megérint, s szavai angol formában készülnek el dallá, egésszé. A vers eredetije - ha hisszük, ha nem - a magyar Brecht kötet 1o1. oldalán jelent meg. Talán a véletlen játéka? | |
|
CURE |
|
| |
|
|
|
A szegedi THE CURE, koncertbeszámoló |
|
Szegedi CURE koncert, beszámoló
Tupírka 2005.08.29. 21:39
Az én etalonom, a Cure koncertjének a beszámolója:
Alig tudtam előző éjjel lecsukni a szememet, az izgalom, a várakozás, hogy láthatom Robertéket. Annyi mindent elképzeltem a koncertet illetően, ezt nem.
Du. 4-5 fele beértünk a SZIN-re, lecuccolás, VIP jegy kiváltása után.
Mindenkinek fülig ért a szája, hát beültünk az első szembe jövő sörsátorba.
Egyik ismerősöm, azt mondta, hogy „Ez olyan, mint a Let’s go to bed instrumentálisan.”
Valamit én is hallottam, bár nem mertem volna megesküdni rá, hogy Cure.
Arra gondoltam, hogy biztos valamelyik sátorból jön, bemelegítés végett.
De, nézzük csak azért meg honnan is árad a hang.
Ahogy egyre közeledtünk erősödött s már én is biztos voltam benne, ez a Walk énekhang nélkül.
Nagyszínpadon 2 gitáros meg 1 dobos…ezt persze nagyon messziről láttuk.
A többiek mondták, hogy menjünk el sörözni, de én csakazértis meg akartam nézni ki zenél.
Jöttek velem.
Simon. Megtöröltem a szememet, hátha káprázik, illetve elkezdek gondolkodni, hogy nem keveredtem-e időcsapdába.
Jason, a dobok mögött.
Persze azt, hogy Roger és Perry már a múlté azt tudtuk.
Bevergődtem a második sorba, épp az If only tonight We could sleep hallható.
Nem tudom megérteni, hogy az a kopaszodó, kissé öreg hapsi miért gitározik. Ki az?!
Miért lehet ő ott a színpadon?
S megfordul. Az az arc…mintha már láttam volna.
Porl Thompson!!!!!
Köbö 1 órát láthattunk ebből az instrumentális próbából, de igazán ezt sem hittem el.
És Simon lemászik a hangfalon, a kordon elé (ahol legnagyobb bánatomra két japán csaj fotózgat kedvére, mi meg persze nem fotózhatunk- de fotóztunk!).
Mindenki egyszerre kiabál utána ki így-ki úgy, én egy Mr. Gallup-al próbálkoztam meg, amire rám is nézett.
Jason is lemászott, ő is szögegyenes középirányba ment osztani a dedikálásokat.
Porl is lemászik végül, mi végtelen kajabálásba kezdünk a tömeg jobb szélén, amire odajön, szinte mindenkivel lepacsizik. Röktön nyújtom felé a versesfüzetemet, tollal egyetembe. Nagyon kedvesen, közvetlenül viszonyul a rajongóihoz.
Egyik barátom megkérdi, hogy meddig szándékozik még a Cure-ba maradni, mire azt feleli, hogy egyelőre jól érzi magát és bízik abban, hogy még sokáig maradhat.
Én felteszem a kérdést, ami szerintem rengeteg embert foglalkoztatott akkor: Where is Robert? (Hol van Robert?), mire azt feleli, hogy ő is örülne, ha tudná, valószínűleg még alszik.
Mindenkivel még egy utolsó pacsi, egy utolsó puszi, mire elindul középirányba dedikálni.
Jason is ideér, ő már negyedannyira nem közvetlen, lefirkantja a nevét (Porl még azt is odaírta, hogy ’love’) s megy tovább.
Simon nagyon lelkiismeretesen dedikál mindenkinek, aki kéri. Ideér hozzánk, egy kis kényszeredett mosoly, egy kézfogás s ő is lefirkantja csak a nevét.
Áll mögöttem egy alacsony fiú, aki nem tudja odanyújtani Simonnak a lapját, megsajnáltam s mondom neki, hogy én majd aláíratom neki.
(Mivel mindenki csak fecniket vitt aláíratni s nekem ott volt a versesfüzetem, ezért mind a 3-an azt használták alátétnek s az én tollammal dedikáltak.)
Mind a 3 visszamászik s a színpad bal oldalán lesétál, gondolom a kocsihoz.
A mögöttem álló alacsony srác nagyon hálás, hát azt mondja meghív egy sörre, amire persze igent mondok. Már úgyis elmentek, mind a 3-an; Simon, Porl és Jason.
Sétálunk a sörsátor felé mind a hányan, mire a Tévékettő kipécéz engem s kamerával a kézben kérdést tesz fel. Egyrészt extázisba is voltam a látottak után, másrészt jobb dolgom is van, mint a tévéknek nyilatkozni. Épp ezt kezdtem el kifejteni a kamerásoknak, amikor az egyik barátom megszólal, hogy „Ott van Robert!!!”
Már épp el kezdtem volna neki mondani, hogy ne igyon ennyit, ha látomásai lesznek s odakapom a fejemet a színpad felé.
Roooooooooooobert!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Leszarom a tévékettőt, meg mindent, mint aki a távfutás utolsó 100 méterénél be szeretné bizonyítani, hogy igenis nyer s elkezd rohanni.
Robert napszemüvegbe (én is), oldalzsebes szürke gatyába s fekete ingbe elkezd énekelni. Simon, Porl és Jason is visszatért.
Robert teljesen másnapos
Poénkodik, próbálgatja a mikrofont, énekelget, laharapja a mondatok végét…
De ő az!!!! Ő az!!! Ez Robert!!! Igen, ez Robert!
Hangja elég keservesen cseng, mint mindig, szemét a napszemüveg alatt csukvatartja, nincs kifestve, csak a szája.
Pár dalt előad, a közönség huhog, Robert beszól, hogy „Ezt majd később, ez még nem a koncert.” S mosolyog.
Ez csak olyan fél óráig tarthatott, amíg Robert is énekel.
Mindenki üdvrivalgásban törik ki, Robertet követeli autógrammért, de Robert csak mosolyog s lesomfordál a színpad baloldalán.
Rögtön futunk oda, a lekordonozott részhez, csimpaszkodunk s látjuk, hogy Roberték szállnak be a SZIN-es kocsiba. Ordítozunk, hogy csak egy autógrammot, please, de integet és beszáll.
A kocsi elgördül.
Mennek vissza a Novotel-be.
Teljes az extázis, leülünk a sörpadokhoz sörözni, miegymás, mindenki csak néz ki értelmesen a fejéből s csodálgatja az autógrammját.
18 óra. 20 óra. Biztatjuk egymást, már csak 2 óra, a hangulat egyre fokozódik, az alkohol szinttel együtt, berúgva nem vagyunk, Robertet szeretnénk még azért látni
21 óra, mindenki gőzerővel igazítja a sminket, ki a sárba, ki a földön, a betonon, még egy utolsó sör, még gyorsan mindenki a mosdóra.
21:15. Megindulunk a színpad felé. Anima koncertnek épp végé van, s legnagyobb meghökkenésemre azt veszem észre, hogy az emberek nem tágítanak.
Nem bírom tovább, megkérdezek pár mellettem és előttem állót, hogy ugye csak véletlenül állnak itt, ugye nem a Cure-t várják. A választ persze előre tudom.
Minden erőmet bevetve valahogy előremásztam a 2. sorba.
21:45.Még negyed óra.
A tömeg már most fullaszt, a társaság fele nincs is meg. Nem, ez engem most mind nem érdekel.
21:55.Még 5 perc. Nem akar egyszerűen telni az idő!!!
22:00. Na majd most!
22:01, 02, 03, 04, 05, 06, 07…………15,16.
Ki az ott? Jah, csak egy hangosító.
És ki az ott?
Simon!!!!!
Jason elfoglalja a helyét.
Porl nyakába akasztja a gitárját.
S előjön Robert.
Robert….már sokkal jobb passzban van, a festék nem marad el, fekete ing, fekete gatyó s hozzá az elmaradhatatlan holdjáró.
Sminkje oké, haja kicsit lelapulva. Nem izgat.
Már előre tudtam nagyjából milyen számokat fogok hallani.
A playlist sajnos nincs meg így csak emlékezetből tudok sorolni.
Első az Open volt. Nagyszerű kezdet, a közönség light-osan k(j)úrjongat
Második a Fascination street, a hangulat fokozódik, Robert keserű, de mosolyog, a szeme szokás szerint csukva van.
Olyanok, amiket nem is hittem volna: The blood, Shake dog shake, Push, A night like this, Signal to noise, Shiver and shake, At night, Faith, Grinding halt…
Amik természetesek: Just like heaven, Lullaby, One hundred years (csúcspont), Play for today, A forest, Friday I’m in love (…), Boys don’t cry….
Az új albumról is pár szám: Alt. End, The end of the world, Taking off, Us or them.
Az emberek tolonganak, az eső természetesen esik, a hangulat kimondhatatlan, fantasztikus!
Körül-körülnézve pár ember könnybe lábadt szemmel néz, pár ember ugrál, mintha nem is cure-on lenne, sokan csak úgy jöttek, hogy nem tudták mi is az a Cure. Ez persze nem izgat, az sem, hogy szétnyomtak, hogy kiborították a sörömet, hogy elvesztettem a cigimet, hogy majdnem felborítottak…Nem tud egyszerűen érdekelni…
Hiszen a 2. sorba vagyok!!!!
Ennél többet nem lehet kívánni!!! Robert…Robert, ne menj el, ne hagyj itt, sose hagyd abba!!!
(Ezt a képet most találtam itt, de majd nekem is lesznek és feltöltöm őket.)
Robert már fárad, az órámra tekintve éjfél múlt pár perccel.
Mint, általában most is 3-szor fognak visszajönni- gondoltam.
Elbúcsúztak, de vissza lettek tapsolva. Azt hiszem itt adták elő a Drowning man-t, a Faith-t, az M-t, Play for today-t (az egész közönség dúdol…frenetikus!)
Megint hátramennek, de megint visszajönnek, majd megint hátra s megint vissza.
Érzem ez már a vég.
Inbetween days, Boys don’t cry, Three imaginary boys, Grinding halt, 10:15 Saturday night.
Érzem ,már nem tart soká.
Killing an Arab.
Miért ez a végszó?
Miért telik el 3 óra 2 perc alatt?
Miért megy el Robert?
Miért nem énekelnek még?
Ne!!!!
A dj elkezdett nyomni zenéket, a fények felgyulladtak.
Elkezdtünk tolakodni a színpad bal szél felé, csimpaszkodtunk a magas kordonon.
Elment.
Elmentek.
Vége. Mindennek vége.
Nincs több ráadás.
Lerogytam söröm mellé. Tükörbenéztem s vettem észre, hogy lebőgtem a sminkemet kissé.
Egy koncert…több, mint egy koncert.
Kimondhatatlanul jó volt…kegytlen.
Egyszerűen szavakkal kifejezhetetlen.
Aki ugyanezt érzni, az megért, hogy mit mondok.
Egy koncert ami alatt 1000-szer meghaltam és éledtem újjá.
Egy örök emlék, ami az Enyém és senki nem veheti el.
„See you next year.”
See you next year, Robert, Simon, Porl és Jason!
See you next year!
Best wishes and goodbye Sugar Boys!
Koncert: Szeged,
Újszegedi partfürdő.
2005. 08. 26.
Aitner Anna
Bpest; 2005. 08. 29.
| |
|
|
|
MI LETT MÁRA A 3 FIÚVAL?? |
|
KOVÁCS ÁKOS:
Az ő storyja mindenki elött előtt ismert:a Bonanza után szólókarrierbe kezdett és a hazai popzene élvonalában maradt, mi több, a fölé emelkedve kultusszemélyiségé vált.
A végzett közgazdász,a lelkes költő, az értelmes zeneszerző, a szendvedélyes férfi ezeddig 23 lemeznyi dalt írt (többek közt olyan örökzöldeket, mint a Szerelemisten, Kicsi szív, Kihalt minden, A jel, Induljon a banzáj!, Valami véget ért, és a Dörömbölnek a vágyak...)
Kiadott 4 verseskötetet.
Játszott színpadon, és a folyamatos üzleti tárgyalások, a dalszerzés, a koncertszervezés közben családapaként is helyt áll. | |
|
MI LETT MÁRA A 3 FIÚVAL?? |
|
MENCZEL GÁBOR:
1993-tól szép lassan felhagyott a zenéléssel,már az utolsó Bonanza-albumon sem segédkezett, mert ekkor már saját, számitástechnikai felfuttatásán dolgozott.
Miután vállalkozása sikerrel járt, '95-ben létrehozott egy zenei studiót, amelyet Sonic névre keresztelt, és ahol több hazai produkció kérte ki a véleményét.
Késöbb ebben a studióban készültek a Frei-dosszié hangeffektjei, amelyeknél az egykori zenésztárs, Hauber Zsolt is közremüködött, akivel Gábor azóta is rendszeresen tartja a kapcsolatot.
Ákossal ritkán találkozik, közismert, hogy az együttes részben kettejük különböző elképzelései miatt oszlott fel.
Gábor jelenleg is saját vállalkozásában, de már reklámgrafikák készítésével is foglalkozik.
Végtelenül jól érzi magát, nem vágyik újra a színpadra.
1990-ben, a Bonanza sikeréveiben megismerkedett egy lánnyal, akit idöközben feleségül is vett, és akivel boldogan nevelik Márk nevű kisfiukat. | |
|
MI LETT MÁRA A 3 FIÚVAL?? |
|
HAUBER ZSOLT:
Az együttes feloszlása után egy évig pihent, aztán Gáborral közösen készítette el az egykori zenésztársa studióját, ahol késöbb hangmérnökként dolgozott.
Zsolt eltökélt szándéka volt, hogy a zenélésnél marad, ezért boldogan fogadta el Erős Attila (akkori Carpe Diem) felkérését, hogy írjon számokat Fannynak és a Carpe Diemnek.
Zsolt hátat forditott a Bonanza-stílusnak, és studiózenész lett-erre a lépésre a barátnője beszélte rá, ő maga vonakodott egy kicsit.
A popzenei körforgásba bele kellett tanulnia, mert a bonanzás múlt semmilyen előnyt nem jelentett számára, hiszen korábbana Banzaiból Ákos tartotta a kapcsolatot a médiával.Kis idő múltán Zsolt egyik haverja azzal az ötlettel állt elő, hogy a Spice Girls-őrületben indítsanak egy magyar lánycsapatot.
Így született meg a Fresh, amely a tinilányok egyik kedvencévé vált.
Zsolt jelenleg a Fresh menedzselésével és produceri teendőivel foglalkozik,de készülőben van egy új produkciója is: a régi Fresh-ből ismert Judith szólólemezét készíti-Zsolt megérzése szerint nagy durranás lesz.
Az egykori Bonanza-sztár mág nőtlen, emellett egyetlen dolog maradt változatlan az életében a Banzai-sikerek óta:mindennap leül a billentyűk mögé zenét írni.
| |
|
|